چگونه سیستم ردیاب خودرو به کاهش مصرف سوخت کمک می کند؟

هزینه های مدیریت مصرف سوخت روز به روزدر حال افزایش است و یکی از هزینه های عمده امروزه هزینه سوخت به شمار می آید. اکنون زمان استفاده از ویژگی های موجود در دستگاه های ردیاب GPS است تا توسط آن بتوان استراتژی های کاهش هزینه ی سوخت را مدیریت کرد و بهبود بخشید. همچنین میتوان با بهره گیری از تکنولوژی امروزه در روند این کار سرعت بیشتری بخشید. در این مقاله می خواهیم به بررسی روش های کاهش هزینه سوخت توسط ردیاب GPS بپردازیم.

چگونه سیستم ردیاب خودرو به کاهش مصرف سوخت کمک می کند؟


سرعت رانندگی را کاهش دهید

رانندگان در هر زمان و مکانی علاقه دارند تا با سرعت بیشتری رانندگی کرده و خود را به مسیر برسانند که این امر باعث مصرف بیشتر سوخت و در ادامه باعث بالارفتن هزینه ها می شود. با استفاده از دستگاه های ردیاب رانندگان می دانند که سرعت آن ها تحت نظارت دستگاه GPS قرار دارد و با سرعتی کنترل شده مسیر خود را می پیمایند که این امر باعث کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش هزینه می گردد.

اجتناب از تاخیر های غیر ضروری

هنگامی که در خودرو نشسته اید و توسط نقشه ی آنلاین مکان خود را با دستگاه های GPS نظاره می کنید می توانید فورا مسیر خود را بسته به ترافیک و یا مواردی که باعث تاخیر و یا سکون می گردند را شناسایی کرده و از آن ها فاصله بگیرید و مسیر دیگری را برای خود انتخاب کنید که این مسیر بهینه ترین مسیر در بین مسیر های انتخابی شما خواهد بود. هنگامی که شما از تردد در مسیر های پر ترافیک اجتناب کنید به میزان زیادی مصرف سوخت خود را کاهش داده اید.


 فاصله ها را کم کنید

برای ناوگان های تاکسی و آژانس زمانی که یک مشتری جدید و یک درخواست جدید وجود دارد می توانند مکان هر وسیله نقلیه را مشاهده کنند و نزدیک ترین وسیله ی نقلیه را به مشتری متصل کرده و با این کار علاوه بر کسب رضایت مشتری هزینه سوخت ناوگان خود را کاهش دهند.

جهت آشنایی با روش های کاهش هزینه سوخت توسط ردیاب GPS میتوانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

کاهش سوخت ماشین با جی پی اس

بهینه سازی مسیر سفر همراه با کاهش سوخت

هنگامی که شما از GPS استفاده می کنید با نظارت کردن مکان و مسیر می توانید بدون نیاز به توقف های بی جا حتی پشت چراغ های قرمز و یا ترافیک مسیر خود را ادامه دهید و با این عمل از استهلاک خودروی خود جلوگیری کرده و به کاهش سوخت نیز کمک کنید.

کم شدن زمان روشن ماندن خودرو با هشدار ردیاب خودرو

ممکن است برخی از رانندگان زمانی که خودروی خود را متوقف کرده یا داخل آن نشسته اند خودرو را روشن می گذارند تا در زمستان با بخاری خودرو گرم شده و در تابستان با کولر خنک شوند. این کار باعث مصرف سوخت می شود. با داشتن ردیاب خودرو زمان روشن و خاموش شدن خودرو هشدار داده می شود و شما می توانید با این هشدار خودرو را خاموش کرده و مصرف سوخت را کاهش دهید.

کم شدن مصرف سوخت با تعیین نمودن محدوده مجاز جغرافیایی

برخی اوقات رانندگان از راه های مختلفی برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند که از لحاظ مسافت از مسیر معمول طولانی تر باشد و باعث شود مصرف سوخت زیاد شود. با استفاده از ردیاب می توان محدوده جغرافیایی برای خودرو تعیین کرد. زمانی که از این محدوده خارج شوید پیامکی هشداری به شما ارسال می گردد و باعث می شود که در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

جلوگیری از به سرقت رفتن سوخت

یکی از مشکلاتی که برای رانندگان پیش می آید سرقت سوخت می باشد. سرقت سوخت در شرکت های حمل و نقل بزرگ هزینه های بالایی را برای شرکت ها خواهد داشت. با کمک ردیاب ها شرکت ها می توان بر میزان مصرف سوخت و شیوه عملکرد رانندگان نظارت بالایی داشته باشند و این کار باعث صرفه جویی در سوخت خواهد شد.

جلوگیری از خرابی خودرو

خراب شدن خودرو می تواند هزینه زیادی برای مدیران شرکت های حمل و نقل داشته باشد. می توان با ردیاب خودرو قبل از بروز خرابی ها تا حد زیادی این خرابی های را کاهش دهید. با تعویض فیلترها و زمان دقیق تعویض روغن خودرو می توان در مصرف سوخت صرفه جویی نمود.

نتیجه گیری :

در مشاغل مختلف افراد می توانند با توجه به شغل خود از ردیاب های خودرو استفاده نمایند. هر شغلی با توجه به نیازهایی که در آن شغل وجود دارد می تواند از مدل های مختلف این تکنولوژی روز استفاده نماید. ردیاب ها به همین منظور در استفاده های شخصی و یا شغلی به مدل های مختلفی طراحی شده اند که در مجموع می توانند به تسهیل آن شغل و رفاه افراد و همچنین روش های کاهش هزینه سوخت توسط ردیاب GPS کمک نمایند.


شرکت پیام جی پی اس بزرگترین فروشنده ردیاب شخصی و ردیاب خودرو در ایران با تکیه به تجربه و تخصص کارشناسان فنی خود مفتخر است اعلام نماید، آماده ارائه راهنمایی و مشاوره رایگان ،خدمت شما عزیزان جهت انتخاب و خرید بهترین ردیاب خودرو و جی پی اس می باشد. درصورت تمایل، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09124331770 و 02188563259 تماس حاصل نمایید.